רשימת הערים הכי טובות בעולם ב-2023

 

המגזין הבינלאומי Time Out פרסם את רשימת הערים הטובות בעולם לשנת 2023, על פי פרמטרים שונים וביניהם הסצנה התרבותית והקולינרית בעיר, הסדר והבטיחות, וכן
רמות התעסוקה – נתון שמשפיע על רמת החיים בעיר. נתון אחד עיקרי שהדירוג לא לקח בחשבון הוא עלויות. פריז ורומא הן בן הערים היקרות בעולם לתיירים, אך עדיין מדורגות
בעשירייה הראשונה. לפניכם עשר הערים הטובות ביותר בעולם לטיולים, ואפילו למגורים!

 

לונדון, בריטניה

לונדון, בירתה של בריטניה, היא העיר הטובה בעולם לפי דירוג מגזין Time Out. היא אחד ממוקדי המשיכה העיקריים לתיירים מסביב לעולם, בזכות קולינריה, אנגלית מצוינת,
אטרקציות לזוגות ולמשפחות, שדרות של קניות ושפע של פארקים. תוכלו למצוא בה שפע של בתי מלון, הוסטלים ודירות להשכרה, וכמובן שככל שתתרחקו ממרכז העיר – כך
המחירים יהיו נוחים יותר. בלונדון מומלץ לבקר בכל השנה, אך אם אתם לא אנשים של קור שחודר לעצמות – עדיף שתבקרו בעיר בין החודשים אפריל לאוקטובר.

 

פריז, צרפת

פריז, "עיר האורות", היא העיר השנייה הטובה בעולם. היא אחת הערים הרומנטיות ביותר, ומתאימה גם לטיולים של משפחות וחברים. פריז היא עיר קרה מאוד בחורף וחמה מאוד
בקיץ, ולכן כדאי לבקר בה בחודשי הסתיו, האביב ובחודשי הקיץ המוקדמים, לפני חודש יולי. בין האטרקציות הפופולריות ביותר בפריז תמצאו את מגדל אייפל, ארמון הלובר שהוא הגדול ביותר בכל צרפת, גני טווילרי, שדרות אליזה ועוד.

 

ניו יורק, ארה״ב

ניו יורק היא אולי העיר המפורסמת ביותר בעולם. היא כל מה שחשבתם – ויותר מזה. היא תוססת מרתקת, מעוטרת בגורדי שחקים ושלטים צבעוניים, לצד פארקים ומרחבים. המחייה בעיר ניו יורק לא זולה, אם כי כמו בכל מקום, ככל שמתרחקים מהנקודה המרכזית ביותר כך ניתן למצוא דברים בזול – מחדרים בבתי מלון ועד למסעדות. הביקור בניו יורק מתאים בכל השנה, אך כדאי לקחת בחשבון שכבר בסתיו מתחיל להיות קר מאוד, ובחורף כמובן מושלג.

 

טוקיו, יפן

טוקיו היא בירתה של יפן, והיא מונה כמעט 40 מיליון תושבים תחת 19 מחוזים. כן, כמו שהבנתם – טוקיו היא לא יעד מתאים לחופשת סופ"ש, אלא אם אתם מגיעים אליה על הדרך. טוקיו עשירה במסעדות מדהימות, בתי מלון ברמות שונות, שדרות של קניות ואטרקציות מגוונות. העונות המומלצות הן עונות האביב והסתיו, כדי להימנע ממזג אוויר קיצוני לכאן או לכאן.

 

דובאי, איחוד האמירויות

דובאי היא אחת מבין שבע האמירויות שבאיחוד האמירויות. בתחילת דרכה היא הייתה כפר דייגים, וכיום היא יעד מוביל במזרח התיכון ואפילו בעולם. מומלץ לבקר באיחוד האמירויות בעונות הסתיו, האביב וחודשי הקיץ המוקדמים. הקיץ בדובאי הוא חם מאוד, עם טמפרטורות שנושקות ל-50 מעלות. השירות מדהים, האטרקציות יוצאות דופן, והמחירים – גבוהים.

 

ברצלונה, ספרד

אוי ברצלונה ברצלונה. היא אמנם לא עיר הבירה של ספרד, אבל יש מי שבשבילו היא העיר המנצחת, והיינו מופתעים אם היא לא הייתה נכנסת לעשירייה. אטרקציות מכל הסוגים ואווירה שמחה, ועוד לא דיברנו על הכדורגל והאצטדיון שמושך אליו תיירים מכל העולם. המחירים בברצלונה הם לא גבוהים ביחס לערים אירופאיות, ואולי אף אטרקטיביים יותר. הודות לאקלים ים-תיכוני נוח ברצלונה נוחה לביקורים בכל עונות השנה, אם כי בעונת הקיץ היא מאוד חמה ולפעמים אפילו נתקפת בגל חום קיצוני שבקושי מאפשר לצאת מחדר המלון.

 

רומא, איטליה

רומא, עיר הפסטות והפיצה, היא יעד מושלם לחופשה של אנשים שאוהבים לטייל ברגליים (ולאכול בידיים) בין ארמונות, קתדרלות ומוזיאונים מיוחדים, והיא גם לא כל כך רחוקה מישראל – רק שלוש וחצי שעות לחלום. מזג האוויר ברומא הוא ים-תיכוני, מה שאומר שהעונות המומלצות לחופשה הן אפריל-מאי וספטמבר-אוקטובר. בחודשים האלה המחירים יקרים מאוד.

 

מדריד, ספרד

מדריד, עיר הבירה של ספרד, היא אחת הערים השמחות באירופה. חוץ מאטרקציות שכוללות שווקים, מוזיאונים ומבנים ארכיטקטוניים רבים, במדריד יש גם סצנה של חיי לילה וקולינריה מהמוצלחות באירופה. מזג האוויר נוח בכל השנה, אך כמובן שבעונות האביב והסתיו הוא טוב במיוחד. המחירים במדריד ממוצעים ביחס לערי בירה מפותחות באירופה ואפילו אטרקטיביים יותר.

 

סינגפור

סינגפור היא יעד מיוחד במינו – אי טרופי ביבשת אסיה, שמורכב מאי מרכזי ששמו סינגפור וסביבו עוד חמישים ושמונה איים קטנים. האי אמנם קטן בשטחו, אך זה מוסיף לאטרקטיביות שלו – גורדי שחקים, נופים מדהימים, פארקים, שמורות טבע ואטרקציות, וכמובן – אין סוף קניונים ורחובות של קניות. העונה המומלצת לטייל בסינגפור היא בחודש פברואר, אז מזג האוויר הוא אידיאלי. המחירים בסינגפור גבוהים מאוד ביחס למדינות בדרום-מזרח אסיה, ואנשים שמגיעים לסינגפור אחרי ביקור בתאילנד או הודו מרגישים את ההבדל. בהשוואה למדינות המפותחות המחירים בסינגפור משתלמים.

 

אמסטרדם, הולנד

אמסטרדם, בירתה של הולנד, סוגרת את העשירייה הראשונה ברשימת הערים הטובות ביותר לשנת 2023. מרכז העיר קומפקטי יחסית ולכן אמסטרדם אידיאלית לטיולים רגליים נוחים, שאחריהם אפשר לקנח בציפס הולנדי ובירה קרירה. המחירים באמסטרדם דומים למחירים בערי בירה אחרות במערב אירופה, ומזג האוויר קריר בכל ימות השנה. כן, גם בקיץ, כאשר בחודשים יולי-אוגוסט ישנם 17 ימי גשם בממוצע בכל חודש.

 

חוצלארץ - עבודה בחו"ל